Épület típusok

A Command & Conquer játékok világában (kiemelten az RTS-ekben) az épületek 4 fő osztályba sorolhatóak. Ezekről egy rövid leírást olvashattok itt. Minden egyes osztály más – más feladatot lát el és taktikától függően eltérő arányban lehet alkalmazni őket.

 

Támogató épületek

Azok az épületek, amely biztosítják a többi épület számára az energiát, (áram termelők) a harcunk anyagi finanszírozását (ércfeldolgozók) és amelyek lehetővé teszik a fejlett harci egységek gyártását.


Gyártó, termelő épületek

Azok, ahol a gyalogságot kiképezzük, a tankokat és már járműveket legyártjuk, a légi bázisok és hajógyárak. Nélkülük nincs jármű, márpedig tank nélkül csatába vonulni elég nagy meggondolatlanság.


Védelmi épületek

Amelyek segítenek távol tartani bázisunktól vagy a fontos épületektől, területektől az ellenséget. Gondoljunk arra, hogy támadás érhet minket szárazföldön, vízen vagy akár levegőből is!


Szuper fegyverek

Azok az időnként bevethető különleges és igen erős fegyverek, amiket a térképen bárhol bevethetünk és hatalmas pusztítást okozhatunk vele. Avagy meglepetésszerű támadás intézhetünk. Frakciónként eltérő a szuper fegyver, de közel egyformán pusztító és taktika függő.

 

Red Alert 3 épületei frakciók szerint: