Ég veled, C&C – Frissítve! – Frissítve 2

Az alább, Abydos véleményét és érzéseit olvashatjátok, aki nagy C&C fanatikus (most már sajnos csak) volt. Ezen oldal igyekszik azért aktuális információkkal és közösséggel segíteni minden kedves C&C és Red Alert rajongót!

Szóval a hír igaz. Először nem akartam elhinni. Azt hittem, ez valami rossz vicc, esetleg a halloweenhez köthető valami április 1. féle dolog. Még hacker támadásra is gyanakodtam. Azt hiszem, még most sem hiszem el igazán.

Az ok, amit mondanak, hogy a rajongói visszajelzések alapján, ők nem azt a játékot készítik, amit mi várunk és így nem folytatják. Ezt az okot én viszont nem hiszem el, hiszen még nem volt kész a játék, ha ez a helyzet akkor fogják magukat és ha tényleg ennyire mást kell csinálni, módosítják a játékot. Egy fejlesztőcsapat nem adja fel önként. Nem lesznek pusztán irántunk érzett szeretetből munkanélküliek. Nem rúgatják ki magukat egy 80%-ban kész játék mellett. Itt kívülről nyúltak a rendszerbe.

Szerintem túlvállalták magukat. Egy olyan igazságos és szép Command & Conquert akartak letenni az asztalra, ami miatt az anyakiadó, az Electronic Arts úgy döntött, hogy akárhányan játszanak a játékkal, nem hoz majd akkora profitot, amiért megérné kockáztatni. Én legalábbis így gondolom. Valószínűleg a folyamatos csúszások sem voltak a kiadó ínyére, de nem értem, hogy akkor miért rajtunk verik el a port. Ha a Victory  Games volt a ludas, akkor miért minket, a rajongókat büntetnek meg a cél előtt? Miért nem lehetett csendben átszervezni a dolgokat? Miért éri meg az Electronic Artsnak ennyire kigúnyolni az emberek lojalitását?

Véleményem szerint ez lehetett volna az egyik legsikeresebb és legtovább támogatott C&C játék, amit valaha készítettek. Nem 1.04-es átlag javításig ment volna el a történet, hanem évekig, eszméletlen tartalommal felturbózva.

Egyszerűen nem tudok elmenni azok mellett, akik látatlanba szidták a játékot. Még be sem jelentették, már akkor jöttek a RIP C&C üzenetek. Átváltott Free 2 Play modellre, már akkor jöttek a Pay 2 Win megjegyzések és hogy nekik valódi C&C kell a Westwoodtól és amúgy is RIP C&C. Beterveztek egy ingyenes kooperációs kampányt, megtervezték az egyik legigazságosabb Free 2 Play fizetőrendszert és mindent megtettek annak érdekében, hogy a közvélemény elfogadja, de nem ment. Egyszerűen az emberek annyit csalódtak már az Electronic Arts-ban, hogy bármit tesz bármelyik stúdiója, akár szívvel, akár lélekkel készíti amit készít, nem számít. Amin EA logó van, csak szar lehet.

Sajnos ezt én is tapasztaltam már, hogy egy játék a kiadó miatt döglött meg idő előtt, holott, ha hagyják befejezni akkor jó lett volna. Kb. 70 eredeti EA játékom van, volt már velük gondom nem egyszer. De higgyétek el, higgye el mindenki, nem számít már, de nekem nyugodtan elhihetitek: Ez a játék egy hihetetlen RTS játék lett volna, egy ösztönző, lélegző csoda.

Mivel volt szerencsém a játékhoz, nem véletlenül játszottam a 16 nap alatt 56 órát vele. És biztosíthatok mindenkit, az a 130 000 online játékos sem azért játszott a játékkal, mert ez egy szar lenne. Olvastam a hivatalos fórumokat, a játékosok 90%-a egyetértett abban, hogy ez egy elképesztő játék lesz, ha befejezik. Rengeteg fórumtársammal egyetemben rengeteget próbáltunk tenni azért, hogy a játék a tökéleteshez közelítsen akkora, amikor mindenki számára elérhető lesz.

Úgy érzem, minden tőlem telhetőt megtettem a játékért. Újjá varázsoltam az oldalt, feltöltöttem tartalommal, fordítottam a tábornokokat,  szinte napi szinten híreztem az elmúlt két hétben. Ezen túl pedig rengeteg visszajelzést adtam a fejlesztőknek a fórumokon, hogy hol találtam hibát és hogyan jött elő. És éreztem, hogy hallgatnak ránk, éreztem, hogy számít a véleményünk, megköszönték és jelezték, ha javítani fogják a dolgot.

Tudom, hogy sokan vártátok, én is. Nem tudom, hányan vagytok még úgy, mint én, hogy a bejelentés napjától izgalommal vártátok volna a fejleményeket. Nem vagyok egyedül, ezt viszont tudom. Én még így is a szerencsések közé tartozom, hiszen játszhattam vele. Sokatoknak ez sem adatott meg. Viszont annyi energiát beletoltam a játékba, a honlapba, a közösségbe, a Command & Conquerbe, hogy így egy ideig nem fogom tudni folytatni a tiberium.hu / generals.hu / redalert.hu szerkesztését. Lehet egy hétig, lehet egy hónapig. Nem tudom.

Egyszerűen ez övön aluli volt, évek munkája lett semmivé.

Javaslom viszont, hogy ne könnyítsük meg az Electronic Arts életét. Bizony írjatok nekik emaileket, telefonáljatok be hozzájuk, ha megvettétek a The Ultimate Collectiont, hogy megtévesztették a vásárlókat. Érezzék csak, hogy ez nem játék, hiszen a pénzemért én sem kaptam meg amit ígértek, én is csak egy ismerősömtől kaptam kulcsot, nem pedig az EA-től. Még ezt a részét sem teljesítették az üzletnek.

Ha bármilyen eget rengető frissítés érkezik ami C&C-hez köthető, innen mindig értesülhettek róla, akármitől függetlenül.

Köszönöm mindenkinek, aki velem együtt várta a játékot és aktívan követte az oldalt.
Sajnos a Command & Conquer tovább gyarapítja a törölt C&C játékok listáját. És igen, attól félek a Tiberium Alliances-ra is hamarosan hasonló sors várhat.

Mindenestre, jobb híreket kívánok minden tábornoknak, parancsnoknak, elvtársnak és scrinnek.

Üdvözlettel
abydos

FRISSÍTÉS

Egy fejlesztő, név szerint Baelor a fenti üzenettel búcsúzott el tőlünk. Mint írja, megköszöni a támogatásunkat, örült, hogy a játékon dolgozhatott, de jelzi, hogy bár amit most fog írni nem hivatalos, de az amit az EA állít, hogy a visszajelzések miatt állították le a játékot, az bull shit (baromság). Egyszerűen csak vállalat politikai hülyeségekről van szó.

Ő is megdöbbent, amikor egyszeriben már nem tudott bemenni a munkahelyére, de örömmel látja, hogy még mindig rengetegen játszanak a játékkal, legalább addig, amíg valaki rá nem jön, hogyan kell leállítani a szervereket. Szóval jó játékot kíván addig, amíg lehet.

FRISSÍTÉS 2

Cire, a játék közösségi menedzsere is megszólalt az ügyben, amit ezen a linken érhettek el.

Egy elég érzelgős levél, hogy mennyire hihetetlenül sajnálják, hogy így történt, mennyire fáj neki, hogy a kedvenc sorozatából, a Command & Conquerből jelenleg nem lesz semmi és hogy mennyire szerette ezt a feladatot. Alkalmasnak tartotta magukat a feladatra és a közösséggel együttműködve büszkén tudták volna útjára ereszteni a játékot, hiszen nekünk hála tényleg azt készítették, amit mi akartunk (zárójelben jegyzem meg, még egy olyan játékfejlesztővel nem találkoztam, amelyik ennyire a kedvünk irányába fejlesztene egy játékot, és ezeket vádolja meg az Electronic Arts, hogy nem olyan játékot készítenek, amit mi várunk? Menjenek a francba, de erre még visszatérek).

Már csak néhány hónapra lett volna szükségük, hogy elérjék azt, amit akartak, amit kiterveltek. A hétfői javítással kiküszöbölték volna az útkeresési és mozgási hibákat és felhozza, hogy a kampányt is ki akarták adni, amit megígértek, hogy tényleg az legyen, amit mi akarunk.

Az EA-nél viszont úgy döntöttek, hogy nem folytatják a projektet és ő maga nem kapott mindenről tájékoztatást, nem is akarja itt kitálalni a dolgokat,

Megerősíti, hogy mindenkit elküldtek, még a legveteránabb C&C fejlesztőket is (akik már vagy az első C&C óta dolgoznak ott, vagy például a Generals fejlesztésétől) és reméli, hogy lesz új C&C, ami méltó a folytatásra.

Aztán megköszöni mindenkinek a dolgokat, a közösségnek, kollégáinak, moderátoroknak és tényleg minden C&C szerető embernek.

Végül leleplezi a nagy titkot a Cire visszafelé Eric.

De! Ami itt sokkal fontosabb, de szándékosan csak az utóiratba rakta ki! A főoldalon látható bejegyzést nem ő rakta ki. Tehát a stúdióban, ha ő nem, akkor senki nem beszélte meg, hogy azért nem folytatják ŐK a játékot, mert nem ezt vártuk. Mondjuk ki, hazudni próbáltak nekünk az Electronic Artsnál, marketing fogás volt és egy olyan stúdióra kenték az ügyet, ami mindent megtett értünk.

Rossz helyen van a kedvenc sorozatunk, nem értékeli az Electronic Arts. Ez mára már számomra is tény.

Halkan megjegyzem, hogy az EA Phenomic (amit már korábban feloszlatott az EA és a C&C Alliances fejlesztőcsapata) egyik játéka, a Battleforge a mai nappal csendesül el végleg. Így nem a C&C az egyetlen F2P rts, amit lelőttek.