Command & Conquer Red Alert 2

redalert-2-logo-rs

Red Alert 2 ismertető

1996-ben megjelent egy teljesen új RTS a piacon. Ennek a címe már akkor legenda lett. Címe: Red Alert. Négy évvel később, megjelent a második rész. A kornak megfelelő grafikai megjelenítés mellett az előző rész fő frakcióit megtartották. A történet nem kezd új szálat, az előző résztől folytatódik, melyben ugyan legyőztük a Szovjetuniót, ám ez nem a végleges győzelem volt. Újra meg kell küzdenünk! Több izgalmas és változatos küldetésben kell a hatalmas atomhatalmat meggyengíteni, majd kiharcolni az újbóli győzelmet!

Alap információk:

  • Kiadó: Electronic Arts
  • Fejlesztő: Westwood Studios
  • Platformok: PC
  • Megjelenési dátum: 2000 Szeptember 28.
  • Típus: RTS
  • Hivatalos weboldal: https://www.ea.com/official/cc/ firstdecade/us/redalert2.jsp (megszűnt)

Gépigény

  • CPU: Pentium II 266 or better
  • RAM: 64 MB of RAM
  • GPU: 2 MB of Video RAM
  • 3D Hardware acceleration (optional)
  • OS: Windows 95, 98, NT 6.0, 2000, or Millennium
  • Tárhely: 200 MB of additional hard drive space
  • Hang: Direct Sound Compliant Sound Card
  • Felbontás: 16 bit color
  • ODD: 4X CD-ROM drive
  • Hálózat: Multiplayer Requirements: 56 Kbps Modem, TCP/IP Internet Connection or LAN w/ IPX, ISP for Internet Play
  • Megjegyzés: Additional Multiplayer Requirements (for 3-8 players) Pentium II 450 or better 128 MB of RAM

Képek a játékból

 


Red Alert 2 története

A játékos két eltérő frakció kampánya közül választhat, hasonlóan az összes eddigi Command & Conquer játékhoz. Cselekményük több helyen is eltér egymástól, a kiegészítő viszont a szövetséges kampány történetét folytatja.

A Szovjetunió megpróbálta leigázni és irányítása alá vonni egész Európát, most azonban teljesen romokban hever. Vezérük Joszif Sztálin halott, hadseregük széthullott. A szövetségesek tartottak attól, hogy a Szovjetunió felbomlása további zavargásokat szül, ezért a hatalmat átadták Alexander Romanovnak (II. Miklós orosz cár egyik távoli rokona), remélve, hogy majd bábként a markukban tarthatják. Kezdetben együttműködik a szövetségesekkel, de ezzel párhuzamosan hozzálát serege építéséhez, amit honvédelmi szándékával indokol, de valójában az Egyesült Államok megszállását készíti elő.

Az Egyesült Államok haderejét teljesen váratlanul éri a támadás, a keleti és a nyugati part felől egyaránt érkeznek a szovjetek léghajói, ejtőernyős egységei, hadihajói és kétéltű járművei, illetve Mexikó felől, ahol nem sokkal korábban kommunista erők jutottak hatalomra, a szovjetek szárazföldi offenzívát indítanak. Az USA nukleáris megtorlást helyez kilátásba, azonban Yuri, Romanov legfőbb tanácsadója, átveszi az amerikai személyzet elméje fölött az irányítást és eléri, hogy a rakéták felrobbanjanak a silójukban. Néhány óra leforgása alatt a Vörös Hadsereg az ország jelentős részét elfoglalja. Az elnök, Michael Dugan szükségállapotot hirdet és Carville tábornokot, valamint a „Szellem” néven is ismert Parancsnokot (A szovjetektől kapta “The Ghost” becenevet– Az ő szemszögéből éli át az eseményeket a játékos.) bízza meg a válaszcsapás megszervezésével.

 

Frakciók, oldalak

A korábbi Command & Conquer részekhez hasonlóan a Red Alert 2 játékban is két frakció található, (Szövetségesek és Szovjetunió, kiegészítőjében – Yuri’s Revenge – pedig Yuri jelenik meg harmadik félként) egyedi épületekkel és egységekkel, erősségekkel és gyengeségekkel. A győzelem eléréséhez kulcsfontosságú ismerni az aktuális ellenfél gyengeségét, amit a játékos ki tud használni.

Alapjában véve elmondható, hogy a szovjet oldal a játék elején erősebb az ellenfeleihez képest, mivel fejlett és erős tankokkal gyors lerohanó támadást (rush taktika – ezt főleg az online küzdelmeknél használják) lehet alkalmazni az ellenfelünkön, akinek még nincs ez ellen kiépített védelme. A szövetségesek azonban, ha egyszer felépítették védelmüket és a küzdelem elhúzódik, könnyen felé kerekedhetnek a szovjeteknek. (Vízi egységeik fejlettebbek, gyors csapásmérő légi egységekkel rendelkeznek, valamint a költséges és hosszú kutatásokat megvalósítva sokkal erősebb haderőt képviselnek.)[4] Ha egy pálya kisebb vagy a játékos a rush taktikát kedveli, akkor a szovjetek vannak előnyben, ellenkező esetben, ha nagyobb térképen folyik a küzdelem és könnyű érchez jutni, akkor a szövetségesek kiépíthetik a védelmüket, ami az orosz technikánál sokkal fejlettebb és fölénybe kerülhetnek.

 

Egyjátékos mód, kampány – hadjárat

Egyjátékos módban a szovjet és a szövetséges kampány mellett egy rövid, két küldetésből álló oktatómód kapott helyet (Boot Camp), amit elvégezve a játékos a szövetséges kampány folytathatja. A másik két hadjárat egyenként 12-12 küldetéssel rendelkezik, amiben egy, vagy akár több mesterséges intelligencia által vezérelt ellenfél felett kell győzelmet aratni. Néha csak egyszerűen egy adott területet kell az ellenfelektől megtisztítani, máskor konkrétabb célkitűzések is vannak, például elfoglalni/elpusztítani/megvédeni egy kijelölt építményt. Bár cselekményükben eltérnek a kampányok az alapok mégis hasonlóak. A játékos jellemzően egy kis bázist irányít kezdetben, ami csak korlátozott fejlesztési lehetőségekkel rendelkezik és a védelem kiépítése, majd egy elsöprő erejű támadás levezénylése a fő feladat; az ellenfél pedig gyakorlatilag végtelen pénzzel és gyártókapacitással bír.

Skirmish módban úgy lehet kihívni a gépi ellenfelet, hogy a feltételeket a játékos állítja be. (Hány fél küzdhet, milyen pályán, csapatok elosztása, a játék sebessége, tömegpusztító fegyverek engedélyezése, kezdőtőke.) Itt nincsen más cél, csak az ellenség totális megsemmisítése.

 

Többjátékos, multiplayer – online játék

A Red Alert 2-t ha többen szeretnénk játszani, akkor a legbiztosabb módja a LAN, hálózatba kötött gépeken lehetséges. Képes interneten keresztül is multiplayer-ezni, de sok tényezőtől függ.

Forrás: Wikipédia